Vilkår for TV 2 Sumo

1. Hva vilkårene gjelder

Disse vilkårene gjelder når du bruker TV 2 Sumo (tjenesten).Tjenesten eies av TV 2 AS ("TV 2" eller "vi"), organisasjonsnummer 979 484 534, postadresse Postboks 7222, 5020 Bergen. Når du tar tjenesten i bruk går vi ut fra at du har lest disse vilkårene, og at du er over 18 år og bosatt i Norge. Er du ikke privatperson må du inngå egen bedriftsavtale.

2. Om TV 2 Sumo

Tjenesten inneholder TV-programmer, serier og filmer fra TV 2s kanaler, og annet innhold, både direkte og som arkiv. Hvilke programmer som er tilgjengelige i arkivet og hvor lenge vil variere. Noen programmer kan lastes ned midlertidig og ses uten internettilkobling. Tjenesten er tilgjengelig for flere typer enheter og operativsystemer (mobil, PC, pad osv), og du kan ha et begrenset antall registrerte enheter til enhver tid, se Min Sumo for mer informasjon. Tjenesten har et begrenset tilbud utenfor Norge. Hvis tjenesten skal brukes av mindreårige anbefaler vi bruk av foreldrekontrollfunksjonen.

3. Bruk av tjenesten

Tjenesten er for privat bruk og kan bare deles med familie som du bor sammen med. Du kan ikke dele passord med andre, videreselge eller bruke tjenesten kommersielt. Det er ulovlig og straffbart å skaffe seg uautorisert tilgang tiltjenesten (hacking), å kopiere innhold for annet enn privat bruk samt å legge ut innhold på internett.

4. TV 2s ansvar for tjenesten

TV 2 er ansvarlig for alt innholdet i tjenesten og for at tjenesten virker. TV 2 er ikke ansvarlig for feil ved internettforbindelsen eller feil på enheten du bruker. Oppdager du feil på tjenesten er det fint om du kontakter vår kundeservice. Er det langvarige feil som gjør at du ikke kan bruke tjenesten, kan du ha krav på refusjon. Se våre hjelpesider for mer informasjon om tekniske krav og feilretting.

5. Registrering av personopplysninger

Når du registrerer deg første gang må du oppgi riktig kontaktinformasjon - navn, epost og mobilnummer - som vi vil bruke for å kontakte deg. Vi vil også registrere opplysninger om utstyr og IP-adresse, samt hvordan du bruker tjenesten når du er innlogget. Dette gjør vi for å forbedre tjenesten og tilpasse innholdet og reklame til dine vaner og interesser. Vi vil også koble sammen de opplysningene vi registrerer med offentlig tilgjengelige opplysninger. Vi deler bare informasjonen med andre hvis det er nødvendig for å levere tjenesten, og ellers bare når du har samtykket til det. Alt om hvordan TV 2 registrerer, deler og bruker dine personopplysninger, og hvordan du går frem for å endre på dette, finner du i våre Retningslinjer for personvern.

6. Betaling

Tjenesten er et forhåndsbetalt abonnement som løper fra du registrerer deg første gang og fornyes automatisk til du sier det opp. Vi har forskjellige typer abonnement og betalingsmåter, se Min Sumo for informasjon om ditt abonnement, priser og hvordan du betaler. Betaler du for sent, kan vi kreve gebyr og forsinkelsesrente, og vi kan sperre tilgangen inntil du har betalt.

7. Angrerett

Du har vanlig angrerett, det vil si at du kan gå fra avtalen innen 14 dager etter kjøpet, eller fra vi første gang informerte deg om angreretten. Har du bedt om tilgang før fristen løper ut, kan vi likevel kreve betalt for den perioden du har brukt tjenesten (angrerettloven § 21, 3).

Ved kjøp av fysiske produkter må varen returneres til TV 2 sin adresse, Nøstegaten 72, Postboks 7222, 5020 Bergen, før en tilbakebetaling kan gjennomføres. Pakken må merkes med «Angrerett» i tillegg til fullt navn, adresse og telefonnummer. Det fysiske produktet må være ubeskadiget og returneres i hel original-emballasje dersom annen returemballasje ikke er vedlagt. Kunde må betale returkostnad for fysiske produkter ved en eventuell angrerett.

8. Endringer

Vi arbeider hele tiden for å forbedre tjenesten. Hvis vi øker prisen uten at det skyldes vanlig prisstigning eller nye avgifter, eller vi gjør andre endringer som gjør at tjenesten blir mindre attraktiv for de som bruker den, gir vi deg minst en måneds varsel, og da kan du velge å si opp avtalen. Av og til vil vi oppdatere vilkårene. Hvis vi gjør endringer av betydning for deg, vil vi be deg om å akseptere de nye vilkårene når du logger deg inn.

9. Oppsigelse

Du kan si opp tjenesten når du vil på Min Sumo, og da vil avtalen løpe ut den perioden du har forhåndsbetalt. Har du inngått avtale med bindingstid vil det påløpe et oppsigelsesgebyr avhengig av hvor mye av bindingstiden som gjenstår.

10. Kontakt

For å kontakte TV 2 Sumo benytt kontaktskjema på våre hjelpesider, eller ring oss på 02232.